WAT GAAN WE DOEN MET DE GELUIDEN DAT MENSEN HUN ENERGIENOTA NIET MEER KUNNEN BETALEN?

14-11-2022

Denk en handel in goede oplossingen en informeer Uzelf!


Maar wat zijn die goede oplossingen dan?


En welke informatie dienen wij dan te weten?


Bijvoorbeeld in plaats dat mensen Goede Doelen steunen (wat toch niet aankomt bij de mensen die het nodig hebben) de mensen te helpen hier in Nederland die het moeilijk hebben?

Of massaal de belasting niet meer betalen? Immers is de belastingdienst een ANBI instelling.


Maar op welke manier ga je ze dan helpen en ondersteunen?

Wat ga je dan voor hen betalen? Hun energienota of hun voedsel of beide?

Of ga je de bevolking voorlichten over het slavensysteem waarin ze leven?


Het geluid bij de bevolking is dat de energienota's niet meer betaald kunnen worden of opgebracht kunnen worden, maar hoe komt het dat de energiekosten zo ontzettend zijn gestegen? Is dat wel terrecht? Wat is er werkelijk aan de hand? Heeft iemand zich dat al eens afgevraagd of zich erin verdiept?

Gelukkig zijn er mensen die reeds jarenlang onderzoek doen!


Wij leven in een slavensysteem!

Vroeger was er vrije energie beschikbaar en nu al jaren niet meer?

Nu moeten wij er zelfs grof voor betalen, hoe kan dat nu?

De bevolking wordt bewust arm en vooral dom gehouden, dat is nu wel duidelijk toch?

Wanneer je er achter komt dat Rutte de nazi WEF Agenda 2030 uitvoert wordt ineens alles duidelijk. De bevolking dient volgens Agenda 2030 gereduceerd te worden en het land van de boeren willen zij in hun bezit krijgen.

Vandaar het vaccinatieprogramma om mensen te vermoorden en de zogenaamde CO2 uitstoot om de boeren allerlei idiote regels op te kunnen leggen, zodat ze hun grond moeten verkopen.

Trap hier niet in beste mensen, ga in gesprek met elkaar!

En informeer jezelf en ga ook onderzoek doen!

En steun liever onze Waarheidskrant in plaats van de omgekochte kranten.

Bericht van Het Hiernamaals


14 november, 2022 GTB GLOBAL

Als men na een volledige inenting nog alltijd een booster moet nemen...

Als men na volledige inenting, nog getest moet worden...

Als men na een volledige inenting nog een masker moet dragen...

Als men na een volledige inenting ziek kan worden van Corona...

Als men na een volledige inenting altijd nog met zware bijwerkingen het Ziekenhuis in moet...

DAN... JA, DAN WORDT HET WERKELIJK TIJD ZELF TE BEDENKEN, DAT MEN OP DE EEN OF ANDERE MANIER BIJ DE NEUS GENOMEN IS...

ENGELAND MAAKT BEKEND DAT 1 op de 310 gevaccineerde mensen binnen 48 dagen is gaan hemelen...

Tel uit je winst.

GTB

Bron ► https://t.me/het_Hiernamaals_QenA_GTB

Het einde van energieslavernij - de werking van de CARET Q4-86 generator is nu bekend:


https://odysee.com/@Kian369:b/Anti-Gravity-Zero-Point-Energy-CARET-Q4-86:0

Wat was dat toch in 1893?


Wat is er na afloop mee gebeurd? Wat is er gebeurd met alle innovaties van toen en (bijv.  electrische auto), waarom is er meer dan een eeuw gewacht met de implementatie ervan?



De elektrische auto geschiedenis vanaf 1893


De elektrische auto van William Morrison werd getoond op de "World's Colombian Exposition" in Chicago, gezien door vrijwel iedereen die invloedrijk zou worden in de eerste jaren van de ontwikkeling van elektrische voertuigen.

1894:

Louis Antoine Krieger begint met het bouwen van elektrische "paardenloze koetsen" in Parijs. Ze gebruiken regeneratief remmen, waarbij de opgevangen energie wordt opgeslagen in een batterij en later wordt gebruikt om de motor aan te drijven.

1894:

Mechanisch ingenieur Henry G. Morris en scheikundige Pedro G. Salom bouwen de eerste "succesvolle" elektrische auto. Met achtergronden in de slinkende batterijtrammarkt, ontwikkelen Morris en Salom de "Electrobat" als een kleine batterijtram. Het heeft een topsnelheid van 15 mph en maakt gebruik van een loodzuuraccu. Het gaat het volgende jaar, 1895, in productie.

1895:

De eerste bekende Amerikaanse autorace wordt gewonnen door een elektrisch voertuig.

1896:

De eerste autodealer wordt opgericht in de VS. Het verkoopt alleen elektrische voertuigen.

1896:

Morris en Salom bouwen een "Electric Road Wagon" met twee zitplaatsen en vormen de "Electric Carriage and Wagon Company", blijkbaar het eerste elektrische autobedrijf in de VS. Ontwikkeld als coupés en hansoms voor taxi's in New York City, hebben de Electric Road Wagons elk achterwielbesturing, twee 1/2 pk-motoren, 44 loodzuurcellen en een bereik van 48 km.

1896:

Om bereikbeperkingen en gebrek aan oplaadinfrastructuur te overwinnen, wordt een batterijwisselservice (ook wel batterijwisselservice genoemd) voorgesteld. De service, geïmplementeerd door Hartford Electric Light Company, is in eerste instantie beschikbaar voor elektrische vrachtwagens.

1897:

Walter C. Bersey brengt een vloot elektrische taxi's naar Londen. Ze krijgen de bijnaam "Kolibries" vanwege het lichte zoemende geluid dat ze maken.

1897:

Samuel's Electric Carriage and Wagon Company brengt een vloot elektrische hansomcabines naar New York City.

1897:

De eerste auto met stuurbekrachtiging wordt gebouwd. Het is een elektrische auto.

1898:

Dr. Ferdinand Porsche, 23 jaar oud, bouwt zijn eerste auto, de Lohner Electric Chaise. Het heeft een naafmotor aan elk aandrijfwiel en is naar verluidt de eerste auto met voorwielaandrijving ter wereld.

1898:

Graaf Gaston de Chasseloup-Laubat uit Parijs vestigt het eerste bekende snelheidsrecord in een auto, sneller dan enig mens ooit, met een snelheid van 39,245 mph (62,8 km/u) in zijn elektrische Jeantaud. Dit levert hem de bijnaam 'Electric Count' op. Het wereldrecord duurt overigens maar een paar dagen voordat het wordt verslagen door een ander elektrisch voertuig.

 Graaf Gaston de Chasseloup-Laubat

Camille Jenatzy


1899:

Camille Jenatzy en graaf Gaston de Chasseloup-Laubat verhandelen meerdere keren per jaar snelheidsrecords, eindigend in Camille Jenatzy die de snelheidsbarrière van 100 km/u doorbreekt in een elektrisch voertuig. Hij bereikt een topsnelheid van 105,88 km/u (65,79 mph). Jenatzy's voertuig heet La Jamais Contente ("The Never Satisfied"), foto rechts.

1899:

 Riker Electric Vehicle Company, Electric Carriage and Wagon Company, Electric Storage Battery en Samuel's Electric Carriage and Wagon Company fuseren tot de "Electric Vehicle Company", in een poging een monopolie te creëren op de Amerikaanse markt voor elektrische voertuigen.

1899:

 Clinton Edgar Woods, afgestudeerd in elektrotechniek en werktuigbouwkunde aan het MIT, neemt Woods Motor Vehicle Company op, 3 jaar na de oprichting van American Electric Vehicle Company, dat toen Waverly Company werd.

1899:

 De Baker Electric, de eerste elektrische productieauto, wordt geboren. Het wordt geproduceerd door Baker Motor Vehicle Company.

1900:

 38% van de Amerikaanse auto's, 33.842 auto's, wordt aangedreven door elektriciteit (40% door stoom en 22% door benzine).

1901:

Thomas Edison patenteert de nikkel-ijzerbatterij.

1902:

Dr. Ferdinand Porsche bouwt tweede auto, een hybride met een elektrisch rijbereik van 65 kilometer.

1902:

Walter Baker gaat 104 mph (167 km/u) in zijn elektrische "Road Torpedo", waarmee hij een nieuw wereldsnelheidsrecord vestigt in Ormond Beach, Florida. Het is ook het eerste voertuig met een veiligheidsgordel. Later bereikt hij naar verluidt 127 mph (204 km / h), maar zonder officieel te worden geregistreerd. Later bouwt hij een nog krachtiger voertuig, maar hij crasht in de menigte op Staten Island Speedway, doodt twee toeschouwers en racet nooit meer. Zijn record van 104 mph staat 64 jaar.

1907:

Detroit Electric, een elektrische auto geproduceerd door de Anderson Electric Car Company, wordt geboren. Tussen 1907 en 1939 worden 13.000 Detroit Electrics geproduceerd.
1908: Thomas Edison verbetert het ontwerp van zijn nikkel-ijzerbatterij.

1908:

Henry Ford begint de Model T te produceren, maar hij koopt ook zijn vrouw, Clara, een Detroit Electric Model C coupé (aangezien ze de voorkeur gaf aan elektrische auto's). De Detroit Electric Model C coupé wordt geleverd met een speciaal babyzitje. (De Ford-familie koopt uiteindelijk een tweede Detroit Electric, een Model D, officieel verkocht aan Edsel Ford, en vervolgens een derde, een Model 47, voor Clara.)
1911: De eerste benzine-elektrische hybride auto wordt uitgebracht door Woods Motor Vehicle Company, gevestigd in Chicago.

1912:

38.843 elektrische voertuigen rijden op de wegen in de Verenigde Staten.

1912:

De elektrische starter wordt uitgevonden door Charles Kettering. Ironisch genoeg schaadt dit de markt voor elektrische auto's, aangezien auto's op benzine nu gemakkelijk en snel kunnen worden gestart (zonder een handslinger te hoeven gebruiken).

1913:

Massaproductie van de Ford Model T op de eerste moderne lopende band is een harde klap voor elektrische auto's uit het vroege tijdperk, omdat het de kosten van benzineauto's aanzienlijk verlaagt (waardoor elektrische auto's in de komende jaren twee of zelfs drie keer duurder zullen worden) jaar). De verkoop van elektrische auto's zou de komende jaren langzaam afnemen. (Andere belangrijke factoren die leidden tot de ondergang van elektrische auto's waren: goedkope olie in Texas, een beter ontwikkeld wegennet en het vermogen/de wens om lange afstanden af ​​te leggen - elektrische auto's hadden doorgaans een rijbereik van 50 tot 65 kilometer) en beperkte oplaadinfrastructuur; de elektrische starter - zie hierboven; lagere snelheden - ongeveer 20 mph of 32 km/u; moeilijke economische tijden tijdens de Eerste Wereldoorlog; en het stigma dat elektrische auto's voor vrouwen zijn.)

EV in TIME tijdschrift 1914

1914:

Baker Motor Vehicle Company fuseert met Cleveland automaker Rauch en Lang om Baker, Rauch & Lang te worden.

1923:

Milburn, een van de weinige overgebleven elektrische autobedrijven, verkoopt uit aan General Motors.

1929:

W. C. Anderson, 75 jaar oud en in slechte gezondheid, verkoopt zijn Detroit Electric-bedrijf. De laatste geheel nieuwe Detroit Electric werd sowieso al in 1926 verkocht.

1957:

Spoetnik wordt gelanceerd en het Amerikaanse ruimteprogramma houdt zich bezig met geavanceerd onderzoek en ontwikkeling van batterijen.

1959-1961:

De Henney Kilowatt, een kleine elektrische auto, wordt geproduceerd door Henney Coachworks en de National Union Electric Company. Hij haalt een topsnelheid van 60 mph (97 km/u) en een bereik van 60 mijl (97 kilometer), maar de hoge prijs houdt potentiële kopers weg.

1967:

De Electric Auto Association wordt opgericht door Walter Laski.

1967-1969:

 American Motors Corporation (AMC) en Gulton Industries werken samen om een ​​paar elektrische auto's te produceren met een op lithium gebaseerde batterij en een nikkel-cadmium-batterij, zoals de Amitron (1967, lithiumbatterijen) en en volledig elektrische Rambler Amerikaans (1969, nikkel-cadmium-batterijen). De Amitron introduceert regeneratief remmen.

1971:

Het eerste bemande voertuig dat op de maan rijdt, de Lunar Rover, is een elektrische auto.

1972:

De Electric Auto Association houdt zijn eerste jaarlijkse rally voor elektrische voertuigen.

Enfield 8000

1973-1977:

De Enfield 8000 (hierboven afgebeeld) wordt gebouwd door Enfield Automotive in het Verenigd Koninkrijk. Met behulp van loodzuuraccu's heeft de auto een topsnelheid van 48 mph (77 km/h) en een topbereik van ongeveer 40 mijl (64 kilometer).

1976:

Het Amerikaanse congres keurt de Electric and Hybrid Vehicle Research, Development, and Demonstration Act goed, die het onderzoek en de ontwikkeling van elektrische motoren, batterijen en andere componenten van elektrische en hybride voertuigen verhoogt.

AMC Elektron

1977:

AMC & Gulton Industries werken opnieuw samen om de AMC Electron te produceren, een elektrische stadsauto voor drie passagiers.

1983:

Een vloot elektrische voertuigen rijdt van San Jose naar San Francisco en terug (100 mijl / 161 kilometer) zonder op te laden.

1985:

Saied Motai rijdt in een elektrisch voertuig 230 mijl (370 kilometer) op één lading.

1990:

General Motors (GM) introduceert de GM Impact, een elektrische conceptauto, op de Los Angeles Auto Show. GM-president Roger Smith kondigt ook aan dat GM elektrische auto's zal produceren voor de consumentenmarkt (wat uiteindelijk gebeurt in 1997, maar de auto is alleen beschikbaar voor lease).
1990: De California Air Resources Board (CARB), de regering van Californië's 'schone luchtagentschap', dringt er bij autofabrikanten op aan om zuinigere voertuigen met een lage uitstoot te produceren en uiteindelijk over te stappen op voertuigen met nulemissie (bijv. elektrische voertuigen). De belangrijkste wet is het Zero Emission Vehicle (ZEV)-mandaat, dat vereist dat 2% van de Californische voertuigen in 1998 0 uitlaatemissies heeft en 10% in 2003. Als gevolg hiervan ontwikkelen autofabrikanten de komende jaren verschillende elektrische voertuigmodellen. De autofabrikanten staan ​​echter niet echt achter het idee, brengen hun elektrische voertuigen niet goed (of helemaal niet) op de markt en klagen uiteindelijk CARB aan, wat resulteert in het laten vallen van het ZEV-mandaat.

Kewet

1991:

De Kewet, een 100% elektrische brommobiel geproduceerd in Noorwegen, wordt geïntroduceerd. (Hierboven afgebeeld.)

1992:

De Škoda Favorit ELTRA 151L & 151 Pick-Up wordt uitgebracht en wordt zonder subsidie ​​voor minder dan $ 20.000 verkocht. Het heeft een topsnelheid van 50 mph (80 km / h) en een topbereik van 50 mijl (80 kilometer).

1992:

Californië keurt een belastingvermindering van $ 1.000 voor elektrische voertuigen goed.

1994:

12 andere Amerikaanse staten nemen het ZEV-mandaat van Californië over.

1994:

De GM Impact EV (later EV1 genoemd) rijdt 301 km/u en verbreekt daarmee het snelheidsrecord voor elektrische voertuigen. GM begon ook met PrEView, een programma waarbij 50 handgebouwde elektrische Impact-auto's voor een periode van 1-2 weken aan chauffeurs zouden worden uitgeleend. Dit programma bestaat ongeveer 2 jaar.

1994:

De REVA Electric Car Company wordt opgericht in India, een joint venture tussen de Maini Group India en AEV uit Californië.

GM EV1

1996:

De eerste 660 geproduceerde EV1's zijn gebouwd met GM-loodzuuraccu's met een geadverteerd bereik van 70-100 mijl (maar dichter bij 60). (Later werden ze geüpgraded naar loodzuuraccu's van Panasonic en hadden ze een realistisch rijbereik van 90 mijl. Vanaf 1999 hadden 457 Gen2 EV1's NiMh-batterijen, met een topbereik van 160 mijl.) De EV1 is geproduceerd tot 2003, maar is alleen te huur. En GM eist en vernietigt de elektrische auto's, zodat eigenaren die verliefd zijn op het voertuig ze niet van GM kunnen kopen. EV1's die zijn gedoneerd aan technische scholen en musea worden niet teruggewonnen maar worden gedeactiveerd, behalve degene die aan het Smithsonian is geschonken. (Honda, Nissan en Toyota boden hun voertuigen op dezelfde manier aan onder gesloten leases en namen ze terug in bezit / verpletterden ze aan het einde van de leaseperiodes.)

1997:

GM brengt de Chevrolet S10 EV uit, een elektrische pick-up. Het heeft een topsnelheid van 73 mph (118 km / h) en een topbereik van 90 mijl (144 kilometer). Het wordt geproduceerd tot 1998.

1997:

Honda brengt de EV Plus uit, die een topsnelheid heeft van meer dan 130 km/u en een topbereik van 130 tot 180 kilometer. Het wordt geproduceerd tot 1999.

1997:

Toyota brengt de RAV4 EV uit, die een topsnelheid heeft van 125 km/u en een actieradius van 140 kilometer. Het wordt geproduceerd tot 2002.

1998:

Ford brengt de Ranger EV uit, die een actieradius heeft van 119 kilometer.

Het wordt geproduceerd tot 2002.

1999:

De Honda Insight en Toyota Prius, hybride elektrische auto's, gaan in de verkoop. Dit zijn de eerste hybride voertuigen op de markt sinds de Woods-hybride uit 1917. De Insight komt naar de VS, terwijl de Prius naar Japan komt. (De Prius werd 2 jaar later, in 2001, in de VS geïntroduceerd.)

2001:

REVA Electric Car Company brengt de REVAi uit (ook bekend als "G-Wiz" in het VK), een elektrische microcar aangedreven door loodzuurbatterijen (hierboven afgebeeld).

2002:

GM en DaimlerChrysler klagen CARB eindelijk aan wegens het ZEV-mandaat en worden door de regering-Bush in de rechtszaak gevoegd. Ze winnen de rechtszaak en het Californische ZEV-mandaat wordt gewijzigd om ZEV-credits toe te staan ​​in plaats van ZEV's.

2003:

Tesla Motors wordt opgericht in Californië.

2004:

Tesla Motors begint te werken aan de Tesla Roadster, een 100% elektrische sportwagen gebaseerd op het ontwerp van de populaire en stijlvolle Lotus Elise.

2004:

De laatste EV1's worden teruggenomen van pachters en vernietigd of geschonken. Alle EV1's die aan musea en scholen zijn gedoneerd, zijn gedeactiveerd, op één na. Serienummer 660, geschonken aan het Smithsonian, is niet uitgeschakeld.

2005:

Wie vermoordde de elektrische auto?

Wordt uitgebracht in de bioscoop.

2005:

Plug In America wordt gelanceerd in de VS.


Tesla Roadster


2006:

Tesla Motors onthult de Tesla Roadster (hierboven afgebeeld) op de San Francisco International Auto Show. De auto verandert voor velen het imago van elektrische auto's en spoort ook enkele grote autofabrikanten aan om echt in de markt voor elektrische auto's te springen.

2007: De Kewet wordt omgedoopt tot 'Buddy'.

Th!nk City

2008:

De Th!nk City elektrische stadsauto (hierboven afgebeeld) gaat in productie in Noorwegen.

2008:

De Tesla Roadster wordt het eerste elektrische productievoertuig dat lithium-ionbatterijcellen gebruikt, evenals het eerste elektrische productievoertuig met een actieradius van meer dan 200 mijl op een enkele lading.

2008:

Terwijl hij campagne voerde voor het presidentschap, verklaarde Barack Obama dat hij tegen 2015 zou streven naar 1 miljoen plug-in hybride en elektrische voertuigen op de Amerikaanse wegen als hij tot president wordt gekozen.

BYD

2009:

BYD brengt 's werelds eerste plug-in hybride compacte sedan uit, de F3DM (hierboven afgebeeld). Het maakt gebruik van lithium-ijzerfosfaatbatterijen, die een lagere energiedichtheid hebben maar stabieler zijn dan lithium-ionbatterijen die in de Tesla Roadster worden gebruikt.

2009:

REVA Electric Car Company brengt de REVA L-ion uit, een bijgewerkte versie van zijn elektrische microcar, dit keer aangedreven door lithium-ionbatterijen.

2009:

$ 2 miljard gaat naar de ontwikkeling van batterijen voor elektrische voertuigen en aanverwante technologieën onder de American Recovery and Reinvestment Act van 2009 en nog eens $ 400 miljoen gaat naar de ontwikkeling van oplaadinfrastructuur voor voertuigen.

2009:

Het VK kondigt een subsidie ​​van £ 2.000 aan voor elektrische auto's voor consumenten.

2009:

Het Amerikaanse ministerie van Energie kent $ 8 miljard aan zuinige autoleningen toe aan Ford, Tesla Motors en Nissan, een deel van $ 25 miljard dat voor een dergelijk doel is bestemd onder de Energy Independence and Security Act van 2007.

2009:

Tesla onthult de elektrische sedan Model S (hierboven afgebeeld), die snel de hoogste beoordelingen krijgt van toonaangevende autojournalisten en consumententechnologiebeoordelingsbedrijf Consumer Reports. Door velen wordt het beschouwd als de beste massaproductie-auto van welk type dan ook ter wereld.

Mitsubishi i-MiEV

2009:

De Mitsubishi i-MiEV (hierboven afgebeeld) wordt in Japan te koop aangeboden. Het komt in 2010 op de Europese, Chinese en Australische markten; en vervolgens de VS en andere markten in 2011.

Nissan Leaf

2010:

De massaproductie van de 100% elektrische Nissan Leaf (hierboven afgebeeld) begint in Japan en de auto wordt verkocht in Japan en de VS. Het heeft een maximale snelheid van meer dan 90 mph (145 km/u), heeft een topbereik van 100 mijl (161 kilometer) en kan in 30 minuten worden opgeladen tot 80% van de batterijcapaciteit.

BYD e6

2010:

De productie van de BYD e6 (hierboven afgebeeld) begint in China, aanvankelijk alleen voor wagenparkklanten.

Chevy Volt

2010:

De massaproductie van de Chevy Volt (hierboven afgebeeld), een elektrisch voertuig met een groter bereik (ook wel plug-in hybride elektrisch voertuig genoemd), begint in de VS. De aanzet tot deze auto en mogelijk alle andere moderne plug-in auto's was de Tesla Roadster. Bob Lutz, destijds vice-voorzitter van GM, zei in 2009: "Alle genieën hier bij General Motors bleven maar zeggen dat lithium-iontechnologie over 10 jaar is, en Toyota was het met ons eens - en boem, daar komt Tesla. Dus ik zei: 'Hoe komt het dat een kleine Californische startup, gerund door jongens die niets van de autobranche weten, dit kan en wij niet?' Dat was de koevoet die hielp om de blokkade van de houtblokken te doorbreken.'
2010: Tesla Motors gaat naar de beurs met een IPO op NASDAQ.

2010:

Er rijden wereldwijd ongeveer 25.000 elektrische auto's op de weg (minder dan op de Amerikaanse wegen in 1912, maar veel meer dan een paar jaar eerder).
Bollore Bluecar

2011:

De Bolloré Bluecar wordt uitgebracht in Frankrijk, aanvankelijk alleen gebruikt in het autodeelprogramma van Autolib in Parijs.

2011:

De Mitsubishi i-MiEV wordt de eerste elektrische auto met meer dan 10.000 verkopen (ook onder verschillende andere badges - Citroën C-Zero en Peugeot iOn).

2011:

Er rijden wereldwijd ongeveer 80.000 elektrische auto's op de weg, meer dan drie keer zoveel als het jaar ervoor.

Tesla Model X

2012:

Tesla onthult de Model X, een elektrische SUV/crossover met vergelijkbare prestaties als de Model S.

2012:

Tesla begint met het bouwen van een Noord-Amerikaans Supercharger-netwerk, waar Tesla-eigenaren gratis gebruik van kunnen maken.

2012:

Ongeveer 200.000 elektrische auto's rijden wereldwijd, 2,5 keer meer dan het jaar ervoor.

2013:

De Nissan Leaf wordt de eerste elektrische auto met meer dan 50.000 verkopen.

2013:

De Nissan Leaf krijgt een prijsverlaging van $6.000 in de VS dankzij de start van de productie in de VS (Tennessee).

2013:

Gedurende bepaalde maanden worden de Nissan Leaf en de Tesla Model S elk de bestverkochte auto van elk type in Noorwegen.

2013:

De Alliantie Renault-Nissan passeert wereldwijd de 100.000 verkopen van plug-in elektrische voertuigen, het eerste bedrijf dat dit doet.

2013:

Er rijden wereldwijd ongeveer 405.000 elektrische auto's op de weg,

meer dan het dubbele van het jaar ervoor.

2014:

Talloze 100% elektrische en plug-in hybride elektrische voertuigen zijn nu op de markt, zoals: BMW i3, BMW i8, Bolloré Bluecar, BYD e6, BYD Qin, Cadillac ELR, Chevy Spark EV, Chevy Volt, Citröen Berlingo Électrique , Citröen C-Zero, Fiat 500e, Ford C-Max Energi, Ford Fusion Energi, Ford Focus Electric, Honda Accord Plug-in, Honda Fit EV, Kia Soul EV, Mercedes-Benz B-Klasse Electric, Mia Electric, Mitsubishi i -MiEV, Mitsubishi Outlander Plug-in, Nissan e-NV200, Nissan Leaf, Opel Ampera, Peugeot iOn, Peugeot Partner EV, Porsche Panamera S-E Hybrid, Renault Kangoo ZE, Renault Twizy, Renault Zoe, Smart Electric Drive, Tesla Model S, Tesla Model X, Toyota Prius Plug-in, Toyota RAV4 EV, Via Motors VTRUX SUV/Truck/Van, Volvo C30 Electric, Volvo V60 Plug-in, Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-Up!, Volkswagen XL1, Wheego LiFE, Wheego zweep.

2014:

Tesla kondigt plannen aan om een ​​"gigafabriek" voor batterijen te bouwen om ervoor te zorgen dat het genoeg batterijen heeft voor zijn huidige en toekomstige voertuigen.

2014:

Tesla stelt zijn patenten open voor iedereen die ze 'te goeder trouw' wil gebruiken.

2014:

Tesla kondigt aan dat zijn 3e generatie, veel goedkopere auto Tesla Model III gaat heten. Het zou een bereik hebben van ongeveer 200 mijl (320 kilometer), ongeveer 20% kleiner zijn dan de Model S, een basisprijs hebben van ongeveer $ 30.000 en in productie gaan in 2017.

2014:

Tesla begint te werken aan de productie van de Model X.

2014:

De Nissan Leaf wordt de eerste elektrische auto met meer dan 100.000 verkopen.


Bron ► https://cleantechnica.com/2015/04/26/electric-car-history/