Honderden mensen meldden epileptische aanval na coronaprik, maar Lareb vond de associatie "te zwak" om uit te werken als signaal
Elke keer als ik zulke Wob-documenten zie, vlamt mijn woede over wat er is gebeurd weer hoog op, aldus Van Veen.
Huisarts Els van Veen vindt dit "verbijsterend". "Wat was dan wél een
associatie die sterk genoeg was om verder te onderzoeken?" vraagt ze
zich af. "En bovendien, het Lareb hoort bijwerkingen te registreren, men
hoeft niet te bepalen wat er wel en niet onderzocht hoeft te worden."
Ze
voegt toe: "Wat voor mensen werken er eigenlijk bij het Lareb? Want
elke arts zou zich rot schrikken als er zoveel meldingen van insulten
zijn, na toediening van een middel aan mensen."