OM promoveert warrig gesprek tot 'een vergadering van een terroristische organisatie'
Arno
van Kessel moet langer in hechtenis blijven. Voorzittend rechter
Sikkema ging tijdens de pro-formazitting op woensdag 10 september mee in
een door het Openbaar Ministerie
bedacht, maar niet hardgemaakt scenario dat hij mogelijk een
terroristische aanslag aan het voorbereiden was. Het verhaal van de
officier van justitie had de kenmerken van een complottheorie.
De pro-formazitting in de rechtbank
van Leeuwarden tegen Van Kessel en vier andere verdachten begon
chaotisch. De voorzittende rechter Sikkema — die werd geflankeerd door
twee andere rechters — vertelde dat op de zittingsdag aanvullende
stukken waren gedeeld. Meerdere advocaten gaven aan die niet te hebben
ontvangen. Mr. Chris-Jan Kamminga deelde vervolgens met de rechter dat
hij al op 27 augustus aan had gegeven slechts 60 van de 80 minuten van
een cruciaal geluidsdocument — de centraal staande 'auto-opname' van 6
mei — te hebben ontvangen. Op de ochtend van de zitting kreeg hij pas de
resterende 20 minuten, die hij niet meer kon gebruiken ter verdediging
van zijn cliënt.
Al snel werd duidelijk dat Van Kessel zich in een lastige spagaat bevindt. Niet
omdat er serieus bewijs werd aangedragen dat hij een crimineel is, maar
omdat hij listig als verdachte in de Barracuda Strafzaak is
gepositioneerd door het OM. Informatie die door andere verdachten met
hem gedeeld is, kan hij niet zomaar inbrengen omdat hij dan mogelijk
zijn geheimhoudingsplicht overtreedt als advocaat.
Dat maakt het extra
lastig zijn eigen onschuld te bewijzen.
Lees
verder >>
Reactie op het bovenstaande bericht:
Rechtzaak tegen Arno van Kessel; de uitspraak stond al vast voordat het begon.
En natuurlijk
moest dat om Arno van Kessel en RechtopRecht te framen als een
criminele terroristische organisatie. Want dan hoeft de Staat geen
verantwoording af te leggen in het COVID-19 vaccinatie verhaal!? Het materiaal lijkt van tevoren geconstrueerd en samengesteld uit insinuaties en aannames... Wanneer
je castorolie thuis maakt, kan er van het residu een gif worden gemaakt,
(heb ik geleerd uit deze "rechtszaak"), en dus wanneer je Castor bonen
in huis hebt en een olie pers, worden er mensen veroordeeld. Het
kan jou en mij ook gebeuren, wanneer ik een appeltaart bak, en de
pitjes bewaar, om nieuwe boompjes te planten, maar ik heb ook op
internet gezocht naar, goh wat doet blauwzuur nou eigenlijk? Dan kan ik
geframed worden als intentie tot moord. Wanneer
je dan ook nog een keukenmes op tafel hebt liggen, dan heb je verboden
wapens in huis, en wanneer je nog vuurwerk van 10 jaar oud thuis hebt
liggen in de schuur vergeten... (dan heb je explosieven in huis). Wanneer
je dan ook nog zegt dat je soeverein bent (dat betekend alleen maar,
onafhankelijk/zelfstandig) dan wordt dat in de "rechtszaak" geframed als
terroristisch gedachtegoed. Wanneer
je in een auto zit met een paar vrienden, met een borrel op en je zegt
daar zoiets als SHELL is slecht, en of ik vind Mark Rutte een rat, (en
je zou toevallig ook rattengif gekocht hebben voor eventuele ratten in
huis...), nou dan kan je worden opgepakt en word je met deze
vrienden een terroristische organisatie op basis van dit
materiaal... Schaamteloze "rechtzitting" waar deze framing werd uitgevoerd, en totaal niet geluisterd naar elk verweer van advocaten. Er
is geen enkel bewijs geleverd, op basis van feiten die stand houden!
Alleen op samengestelde verdenkingen, en verdachtmakerijen... zoals
het aantreffen van portofoons... (nou is dat heel handig voor als een
keer echt de stroom uitvalt en alle communicatie weg zou
vallen... maar nee, dit was een terroristisch netwerk. Alleen
al het feit dat zij met zijn 5-en terechtstonden, is de framing
compleet. En nog weer 3 maanden verlengd arrest in de zwaar beveiligde
PI in Vught, omdat de "pleiter"? Officier van Justitie, niet aan het
publiek en samenleving zou kunnen uitleggen, waarom zij wel schorsing
zouden verlenen? Nee? Want dan zou duidelijk zijn dat zij een
belachelijke fout maken op basis van "angst voor de rechtstaat", wanneer
duidelijk is geworden dat het COVID-19 verhaal, mensen verantwoordelijk
zouden kunnen worden gehouden voor de grote leugens? ...vandaar
dus de bodemprocedure van RechtopRecht!, (nog afgezien van dat de
toeslagenaffaire nog steeds niet is opgelost), enz. Alles
wordt verdraaid, gekleurd en samengesteld om maar te bewijzen dat we
hier te maken hebben met een terroristische organisatie.