TAXANDRIA — Testrebant/Texandrië/Taxandria/Toxiandria/Westrachia

Bijsterveld en Toorians noemen het gebied steeds Texandria, maar merken op dat het hetzelfde is als Taxandria en Toxiandria.
Door Dienie Kars │ De Nieuwe Media
Doordat wij in vele stukken (onderwerpen) duiken komen wij diverse en soms zeer interessante informatie tegen, waarvan wij U/jou als lezer U/jou graag op willen attenderen. In dit artikel kom je belangrijke onderzoeken en bewijzen tegen die onze geschiedenis veranderen.
Veel leesplezier!
Waardeert U onze artikelen en informatie?
Doe een donatie om ons te versterken.
Dank je wel.
Taxandria
Taxandria staat al sinds de Romeinse tijd bekend als het textiel-land. Volgens Plinus werd in Texandria de weefkunst beoefend in grotten (Plinus Nat.Hist.XIX, 8). Waar zijn die grotten in Brabant? Of moeten we die toch zoeken in de krijtrotsenkust in Frans-Vlaanderen bij Axles en Coquelles, precies daar waar vanouds het textielland van Vlaanderen lag en waar het weefland lag waar het Friese laken vandaan komt.
Opmerking 1:
Texandria of Tecelia wordt ook wel eens geïdentificeerd als Texel, wegens het voorkomen van Friezen. Ook dit is een gevolg van verblindheid der historici. Het klassieke Frisia lag in Vlaanderen en niet in Friesland.
Opmerking 2:
Er zijn in Zuid-Limburg ook wel (mergel-)grotten, maar daar woonden zeker geen Friezen en Zuid-Limburg heeft volgens de traditionalisten ook nooit bij Texandria gehoord.
De abdij van Lorsch (klik hier voor meer info) had vele bezittingen in Taxandria. Er is geen enkele relatie bekend tussen de abdij van Lorsch en Brabant. Bij het enorme complex van Lorsch blijkt verschillende malen, dat dit lag op de scheiding van Batua en Taxandria. De teksten uit de Romeinse geografische bronnen maken duidelijk dat Taxandria een Frans landschap was. Het lag ten westen en noordwesten van Atrecht (Arras). Het werd ook Testerbant genoemd, dat identiek was met Westrachia, en was de tegenhanger van Ostrachia, waar de streeknaam Ostrevant nog bestaat. Het was het vroegere Austrebanti en het latere Karolingische Austrasië. In de oorkonden van Aefternacum - Eperlecques worden verschillende plaatsen in Taxandria genoemd.
Deze zijn ook opgenomen in De Ware Kijk Op:
De oudste teksten over Taxandria dateren uit een tijd dat in oostelijk Brabant nog nergens een geschreven historie voorkomt.
Taxandria was overduidelijk gelegen in Francia. Het Brabants Oorkondenboek van Harry Camps bevat derhalve zo'n 60 franse bladzijden. De Brabantse mythen worden hieronder ontrafeld.
Overigens kunnen aan een toevallige naamsovereenkomst, zoals Alfheim en Alphen (zie daar), geen bewijzen worden ontleend. Men vergeet daarbij het fenomeen deplacements historiques te betrekken. Overal waar emigranten een nieuwe plaats stichtten, gaven zij die vaak eenzelfde naam uit hun thuisland. Daarom ligt de wereld vol met overeenkomstige 'Hollandse' namen, waarmee niemand vol zal blijven houden, dat het een Nederlandse plaats is.
De abdij van Lorsch
In de documentatie van de abdij van Lorsch tussen 776 en 1024 worden 130 plaatsen genoemd die volgens die documentatie in Batua liggen. Die zijn in de Nederlandse Betuwe onvindbaar. Albert Delahaye heeft al die plaatsen wèl gelocaliseerd, niet in de Betuwe, maar in Frankrijk. Daarmee wordt dan ook bewezen dat de Batua niet de Betuwe was, maar een landstreek in Noord-Frankrijk. Lees meer over de 130 plaatsen in de Batua.


Plaatsnamen in de historische geografie
De plaatsnamen van Lorsch, tekst 25 uit "De Bisschop van Nijmegen".
In Frankrijk zijn ze door Albert Delahaye allemaal aangewezen.
Uit de ADC Rapportage Tracé begeleiding Betuweroute in "Archeologische begeleiding in het tracé van de Betuweroute" (BR1 t/m BR8), blijkt dat er geen spoor is gevonden van de Bataven, die er toch zo'n 400 jaar gewoond zouden hebben.
De eindconclusie van de meeste rapporten vermeldt dat het onderzochte tracétraject grotendeels 'archeologisch leeg' is. Slechts in enkele uitzonderlijke gevallen luidt de conclusie dat 'het tracétraject rijk is aan archeologie'. Daarbij gaat het steeds om vondsten die gedateerd worden ná de 10e eeuw, waarbij voornamelijk materiaal gevonden is uit de 12e en 13e eeuw.
Opvallend is dat ook het gebied rondom Gorinchem, dat door enkele historici (o.a. W.A.van Es) als de plaats van de slag van de Usipeten en Tencteren tegen Julius Caesar, door anderen (o.a. A.W. Byvanck) als het Grinnibus van de Peutingerkaart gehouden wordt, archeologisch leeg is. (Zie tracéverslag BR2/02). De idenificatie van Gorinchem met Grinnibus is een typisch voorbeeld van 'het eerste lettertje', iets wat prof. dr. D.P. Blok eens verweet aan Albert Delahaye, maar wat in de Nederlandse topografische geschiedenis meer regel is dan uitzondering.
Gorinchem wordt in een document pas in 1224 voor het eerst genoemd. In 1322 kreeg de plaats stadsrecht, wat dichter bij het werkelijke ontstaan van deze plaats na de tijd van de grote ontginningen ligt, dan een vermeende Romeinse voorgeschiedenis.
Dus ook hier laat de archeologie de gevestigde historische opvattingen volledig in de steek.
(bron: https://www.noviomagus.info/voetnoot/betuweroute.htm)
Het Bronnenboek is een aanfluiting van historische wetenschap. En dat weten ze in Nijmegen ook!
Maar het wordt angstvallig verzwegen, vooral om eigen onkunde te
verbergen. Het Bronnenboek mist meer dan 250 bronnen tot het jaar 1047
waarin Noviomagus genoemd wordt. Waarom slaat men die over?
Omdat dàt Noviomagus niet Nijmegen was, maar deze teksten overduidelijk over Noyon of andere Noviomagi gaan.
Het Bronnenboek noemt ook 16 teksten met Noviomagus die ook niet over
Nijmegen of Noyon gaan, maar over het Duitse Neumagen, het Franse
Neuville-en-Confroz of het Italiaanse Novillare. Deze teksten passen
Leupen en Thissen dus onverbloemd op Nijmegen toe. Hier is duidelijk
sprake van wetenschappelijke onkunde! Dergerljke fouten zijn toch nooit
te accepteren voor iemand die als deskundig mediëvist door wilt gaan?
Volgens Albert Delahaye getuigt het Bronnenboek van Nijmegen van wetenschappelijk geblunder, bevat ontelbare fouten en manipulaties waarmee bewust fraude en wetenschappelijk bedrog wordt gepleegd. In Bronnenboek 1 lezen we: Over de verdrijving van Balderik en de verwoesting van Munna. In Bronnenboek 2 staat: Balderik wordt verdreven en Monterberg wordt verwoest. Munna wordt ook genoemd door Alpertis Mettensis. Hierbij kan sprake zijn van dezelfde misvatting als met het klooster Hohorst te Leusden.
Een belangrijk voorbeeld van die manipulaties is de vertaling van tekst 102 (tekst 104 in het tweede Bronnenboek) waar Munna werd gewijzigd in Monterberg. De reden van die wijziging is dat Delahaye de naam Munna toepastte op de gevonden nederzetting in Wijk bij Duurstede en het niet Dorestad noemde. De naam Munna moest dus verzwegen worden. Overigens zijn er meer verschillen in vertalingen tussen Bronnenboek 1 en 2.
Met het weerleggen van Het Bronnenboek door de Bisschop van Nijmegen,
wordt ook de geschiedenis weerlegd die van Karolingisch Nijmegen is
afgeleid, zoals de geschiedenis van Utrecht, Deventer, Zutphen, Wijk bij
Duurstede en andere plaatsen, maar ook de geschiedenis die gebaseerd is
op de predikers Willibrord, Bonifatius, Ludger, Lebuinus, Amandus,
Ansfridus, Plechelmus en talrijke andere personages. Zie het boek van Luit van der Tuuk over de Middeleeuwers, die 41 Middeleeuwers noemt, waarvan er niet één in Nederland te plaatsen is, op fantasiefiguur Beitske na misschien.
Het gemis aan continuïteit wordt vooral aangetoond met
wat wordt overgeslagen en dus NIET in het Bronnenboek staat. P. Leupen en
B. Thissen (en hun studenten die feitelijk de samenstellers zijn geweest) schrijven in de inleiding van het Bronnenboek dat ze alle bronnen hebben verzameld waarin het over Nijmegen gaat. Maar het Bronnenboek slaat over de Romeinse periode al 13 teksten over waarin Noviomagus of het Eiland der Bataven genoemd wordt. En over de periode tussen 227 tot 725 vermeldt het Bronnenboek geen enkele tekst en die tekst uit 725 gaat niet eens over Nijmegen. Zie de tekst uit 725. Dat is een hiaat van 5 eeuwen! Maar er bestaan uit deze periode liefst 28, vooral Franse bronnen waarin Noviomagus of een variatie daarop, zoals Numaga, genoemd wordt.
Het Bronnenboek slaat ook de kroning van Karel de Grote in Noviomagus over!
Uiteraard zul je zeggen, immers deze tekst waarin Noviomagus genoemd wordt, gaat onbetwist over Noyon. Daarover zijn alle historici het volkomen eens dat het in de bisschopsstad Noviomagus gaat, waar de Frankische heersers een Paleis hadden. Over de periode na 700 slaat het Bronnenboek nog eens 225 teksten over waarin Noviomagus of een variatie wordt genoemd en die dus worden afgestaan aan Noyon. In totaal zijn dat al 266! (tweehonderd zes-en-zestig!) teksten die het Bronnenboek overslaat. Daar kunnen we nog meerdere teksten of bronnen aan toevoegen (zie bij 'het complete materiaal' hieronder).
In het Bronnenboek worden naast "Noviomagi" vanaf 98 n.Chr. ook de volgende namen voor Nijmegen opgeëist: "Civitas Batavorum", "Batavodurum" en "Oppidum Batavorum" en inscripties met "M.B(at)." (door prof. Bogaers uitgelegd als "Municipiurn Batavorurn"). Van deze inscripties is er geen enkele in of bij Nijmegen gevonden. Een verband met Nijmegen is daaruit dan ook niet af te leiden.
Er is uit de periode van 770 tot in de 11e eeuw, geen archeologisch bewijs gevonden voor wat in de bronnen over Noviomagus wordt vermeld. Sarfatij schrijft (in Verleden land): "Het archeologische beeld van de vroege Middeleeuwen is in vergelijking met het historische even schimmig" en: "Voor de Karolingische tijd is men dus altijd uitgegaan van de palts. Toch is van het burchtterrein [ ... ] archeologisch niets van deze eerste palts, uit de Karolingische tijd bekend".
Wat staat er als eerste tekst in het Bronnenboek van Nijmegen?
De eerstgenoemde en oudste tekst in het Bronnenboek van Nijmegen dateert uit 50 na Chr. Hoewel deze tekst (over de Civitates Batavorum) een nog nooit bewezen opvatting is dat het over Nijmegen gaat, erkent het Bronnenboek hiermee wel, dat alles wat daarvoor ligt, niet bij Nijmegen hoort! Het Bronnenboek vermeldt Julius Caesar en zijn beschrijving van het Eiland van de Bataven niet. De tekst van Willem van Berchen zoekt men tevergeefs in het Bronnenboek, ofwel men erkent hiervan de valsheid en men erkent dat het hier niet over Nijmegen of de Betuwe gaat.
Het Bronnenboek, uitgegeven door de Universiteit van Nijmegen, laat de Romeinse periode in Nijmegen dus beginnen in 50 n.Chr. en eindigen in 227 na Chr. Dit is helemaal juist! De eerstvolgende tekst in het Bronnenboek is uit 700-725, waarin het echter niet over Noviomagus gaat maar over Noita. Uit andere teksten (zie de Ware Kijk op blijkt het over de plaats Nemetacum te gaan, wat Atrecht is. De plaats in ander teksten omschreven als Nocdac, Noirda, Nonmodica en ligt in Gallia Belgica. Deze tekst uit 700-725 zoals het Bronnenboek jet jaartal (onjuist) aangeeft, gaat dus helemaal niet over Nijmegen.
Daarna volgt de tekst is uit het jaar 777 die over de bekende oorkonde uit 777 gaat, waarin Nijmegen ook al niet genoemd wordt.
Derhalve vertoont het Bronnenboek van Nijmegen tussen de 3e en 8e eeuw een gat van 5 eeuwen, waarmee bewezen is dat er nooit enige continuïteit in de geschiedenis van Nijmegen bestaan heeft.
Dat gat van Nijmegen zal allengs groter worden, nu aangetoond is (zie de boeken van Albert Delahaye) en andere historici dit bevestigen: zie hoofdstuk 6 van Citaten) dat Karolingisch Nijmegen nooit bestaan heeft.
Zo is de mythe van de Bataven in de Betuwe pas 5 eeuwen geleden (in 1517) ontstaan, die van Karel de Grote in Nijmegen is pas 5½ eeuw oud (ontstaan in 1480), die van Willibrord in Utrecht is 7 eeuwen geleden (in 1301) ontstaan en die van Bonifatius in Dokkum is nog geen eeuw (uit 1924) oud.
Mythen die al zoveel eeuwen bestaan, ook al zijn ze onjuist, krijg je niet zomaar van tafel.
Voorbeelden van teksten die essentieel zijn in de
geschiedschrijving, maar in het Bronnenboek van Nijmegen zijn
weggelaten, omdat ze al te duidelijk op Frankrijk wijzen.
Tussen de 3e/4e eeuw en het jaar 1047 geeft het Bronnenboek 114 teksten, maar slaat er 178 over. Kenden Leupen en Thissen deze 178 teksten niet? Tussen 400 en 700 vermeldt het Bronnenboek helemaal NIETS. De hele Merovingische periode wordt overgeslagen. Het is wel duidelijk: Nijmegen bestond toen niet.
De teksten uit 880 en 881 over de Noormannen die men in Nijmegen gebruikt om hun aanwezigheid aan te tonen, gaan duidelijk over Frankrijk. Het Bronnenboek geeft 2 teksten, maar slaat er 7 (zeven!) over.
In die 7 teksten blijkt duidelijk waar de Noormannen in de jaren 880 en
881 aan het plunderen waren. We noemen de plaatsen die in deze teksten
genoemd worden: Doornik, Boulogne-sur-Mer, Bourbourg, Esquelbecq,
Wormhoudt, Watten, Hesdin, Auchy-les-Moines,
St.Martin-de-Fauquembergues, Gronemberghe, Bailleul, Veurne, Poperingen,
Blangy, Renty, St. Pierre-de-Vendôme, St. Martin-de-Fauquembergues, de
abdijen van ViIIiers en van Samer, Sangatte (pas 2 eeuwen later
herbouwd) en Noviomagus. Was dit Nijmegen? De inwoners van Arras
vluchtten naar Beauvais: die van Doornik naar Noviomagus (=Noyon),
vanwaar zij pas 30 jaren later terugkeerden. Wie de tekst uit 880 in Nijmegen wil plaatsen, moet met meer bewijzen komen dan slechts met de 'vertaling' van Noviomagus in Nijmegen, zonder verdere toelichting! Lees meer over deze jaren in hoofdstuk 3 van Het Valkhof 2000 jaar.
In Het Valkhof 2000 jaar wordt in hoofdstuk 4
de kroniek van Otto van Freising genoemd met een verwijzing naar het
Bronnenboek teksten 147 en 148 uit 1155. Die tekst wordt (bij
uitzondering) nu eens wel vertaald. Daarin lezen we ''Noviomagum et iuxta villam Inglinheim" (nageschreven van Einhard?). Hier wordt wetenschappelijke fraude gepleegd. Zie kader hieronder.
Tekst 147 gaat over de de gedenksteen van Frederik Barbarossa, die verwijst naar Julius Caesar en opvallend helemaal niet naar Karel de Grote, dat toch het grote voorbeeld van Frederik Barbarossa was en hem in zowat alles navolgde en hem zelfs heilig heeft laten verklaren (sic!). Van de tekst op deze gedenksteen wordt geen vertaling gegeven, anders hadden Leupen en Thissen hun misvatting over tekst 148 wel ingezien en alsnog kunnen corrigeren.
Over de hele periode tussen 809 en 925 slaat het Bronnenboek teksten over Noormannen in Noviomagus over. Het betreft teksten die de Nederlandse historici op Nijmegen toepasten, terwijl de Franse historici dezelfde teksten van dezelfde schrijvers met dezelfde jaren en met dezelfde details voor Noyon opvatten. Het betreft de feiten uit de jaren: 834, 837, 841, 859, 860, 870, 880, 881, 882, 890 en 925. Het waarom het Bronnenboek deze teksten die voorheen altijd op Nijmegen werden toegepast overslaat is wel duidelijk. Alleen wordt dat nergens toegelicht of erkend, wat we als wetenschappelijk bedrog kunnen kwalificeren!

Zijn de historici wel deskundig genoeg?
Met het Bronnenboek wordt precies bewezen wat niet de bedoeling was,
namelijk dat de Nijmeegse traditie vals is. Het Bronnenboek van
Nijmegen erkent hiermee het gelijk van Albert Delahaye.
De belangrijkste jaartallen uit de regeerperiode van Karel de Grote 768
en 814 slaat Het Bronnenboek over, net als meerdere jaartallen waarin
Noviomagus genoemd wordt. In 768 werd Karel de Grote in Noviomagus gekroond tot Koning van de Franken. Het is wel duidelijk waarom Het Bronnenboek dit overslaat. Dit Noviomagus was onbetwist Noyon.
Daarmee vervalt het uitgangspunt van Het Bronnenboek waarin Noviomagus
steeds als Nijmegen wordt opgevat. En in 814 overleed Karel de Grote en
werd begraven in Aquis Granni. Was dit Aken waar zijn corpus nooit gevonden is?
Vermeldingen van Nijmegen?
Einhard beschreef in de biografie van Karel de Grote dat Karel was
begonnen met de bouw van schitterende paleizen, één te Ingelheim, een
ander te Noviomagus. De schriftelijke gegevens betreffende Nijmegen
blijken hoofdzakelijk ontleend te zijn aan vermeldingen van Noviomagus
in historische bronnen. Die vermeldingen vóór de 12de eeuw blijken niet
over Nijmegen te gaan, maar over Noyon, of over andere plaatsen die in
de Romeins tijd Noviomagus heetten. Als je het verschil in oude teksten
waarin Noviomagus genoemd wordt niet weet tussen Noyon, Nijmegen,
Neumagen, Neustadt, Neuville-en-Condroz of Novillare in ltalië, kun je
jezelf geen deskundig historicus noemen. Zie in de linker kolom "De Club van Nijmegen".
Het is belangrijk te wijzen op het feit, dat Nijmegen, ofschoon heilig overtuigd van zijn Karolingische legende, toch maar een halve mythe heeft. De historici zetten er vier eeuwen een Karolingisch Paleis neer, maar zij zijn een kerk vergeten, wat toch een onontbeerlijk bestanddeel van een palts en van een Karolingische stad was. Volgens de fabeltjes heeft die stad voor 1125 ook al vier eeuwen bestaan, maar dan wel zonder kerk, zonder priester, zonder enig teken van christelijk geloof of christelijke cultuur. Het onbehaaglijk gevoel heeft bij Delahaye trouwens al lang bekropen, dat Nijmegen een heidense enclave is geweest in christelijk Nederland. Gingen de Paleisbewoners en de inwoners van Nijmegen dan iedere zondag ter kerke in Aken, Maastricht, St. Odiliënberg of Susteren, in die tijd de dichtbij gelegen plaatsen met kerken? Of gingen ter kerke in Kleef of in Dorestad waar meerdere kerken bestaan zouden hebben?
Het Bronnenboek van Nijmegen laat in 1024 wel een bisschop per parachute in Nijmegen neerkomen, doch die man is dezelfde dag weer naar zijn zetel te Noyon vertrokken, omdat er in Nijmegen geen kerk was waar hij kon pontificeren of zelfs maar een stille Mis kon opdragen. In het hele Bronnenboek is geen spoor te vinden van een kerk, parochie of zelfs maar de minste band met een bisdom. Aan de hand van de latere geschiedenis zou men moeten aannemen, dat die niet-bestaande kerk hiërarchisch onder het bisdom Keulen ressorteerde; het gebied van Nijmegen deed dit in elk geval. Welnu, in Keulen, in Rome of waar ook ter wereld is niets te vinden van een Nijmeegse parochie of kerk tussen de 8e en 12e eeuw. In feite doet het nieuwe Nijmegen zijn intrede in de geschiedenis door de St. Nicolaas-kapel, die zeker ouder is dan 1125, het jaar van de eerste schriftelijke vermelding van de stad. De belangrijkste overslag van het Bronnenboek blijkt nu; het schermt met een dode mus. Nijmegen bluft al eeuwen lang met een halve mythe, waaraan het belangrijkste deel ontbrak. Het spreekt vanzelf dat dit kapitaal gebrek inmiddels ook werd opgevuld. Leupen, eerste auteur van het Bronnenboek, heeft de Nijmeegse "oerparochie" ontdekt, en een kerk van het Paleis, bovendien nog een kerk van de parochie. Zo komt men plots met een Ste.Gertrudiskapel of kerk opzetten, een uit de duim gezogen bewering van Willem van Berchen in c.1460. Deze uit de duim gezogen bewering, waarover geen letter in de bronnen te vinden is, begint al een nieuwe mythe te vormen, die mede door Dr. Jan Brinkhoff aan de man werd gebracht. Lees meer over de St. Nicolaas-kapel. Daarnaast moet niet vergeten worden dat van het Paleis van Karel de Grote te Nijmegen archeologisch niets, nog geen steen of scherf gevonden is. Het heeft er niet bestaan. Lees meer over dat nooit gevonden Paleis.
(bron en meer informatie: https://www.noviomagus.info/bronboek.htm)
ONZE NIEUWSTE ARTIKELEN
Wij, De Nieuwe Media, brengen dagelijks het èchte en ware Nieuws in Nederland, België en ook in de rest van onze wereld. Onze website kan door iedereen eenvoudig vertaald worden in alle wereldtalen, zodat iedereen onze boodschap en het vrije woord kan lezen.
De rol van de kathedrale baseliek Sint‑Jan in de stadsgeschiedenis van Den Bosch.
Bijsterveld en Toorians noemen het gebied steeds Texandria, maar merken op dat het hetzelfde is als Taxandria en Toxiandria.
Wat staat ons binnenkort te wachten?
Dat is een vraag die velen van ons bezighouden.
Over de Heilige Hildewaris bestaan twee verschillende verhalen. Het historische verhaal vertelt dat ze in de 12e eeuw de Sint-Martinuskerk in Sint-Oedenrode gesticht zou hebben.
Uitspraak van de Raad van Discipline Arnhem-Leeuwarden: 23-509/AL/NN/D
Een volledig klimaatadaptieve woonwijk, waarin bewoners tegelijk proefkonijn zijn voor wetenschappers. Voor onderzoekers van de TU Delft is zo'n groot levend laboratorium nu nog een droom. Maar demissionair minister president Dick Schoof wil wel alvast een goed woordje doen voor de universiteit.
Voor 10 euro kun je dit artikel een maand lang lezen met alle nieuwe updates, klik hier om je aan te melden.
Omdat ze Mengele experimenten hebben uitgevoerd en dat nog steeds doen met onze huisdieren en de mensen door middel van COVID-19 vaccinaties!
Wie is ESTHER VAN HAAREN en wat voor bedrijf is de Private Welzijnsorganisatie LUMENS te Boxtel?
Mark Rutte en zijn kompanen zijn sinds 2014 gedagvaard door het Volkstribunaal, maar teveel mensen geloven helaas nog steeds in het narratief* van de omgekochte Nederlandse kranten, het geluid op de radio en televisie of zijn bang om in het openbaar de echte waarheid hoe zij erover denken hardop te zeggen of te schrijven.
Oproep aan ALLE militairen, oud militairen en veteranen: Bescherm alle bezielde mensen met een goed hart.
Marcel Messing beantwoordde in 2014 enkele vragen in het interview met Tilasmi Frigge van de Ommekeer. Onze mensenrechten worden ons systematisch afgenomen!
Joke Zwanikken-Leenders (1944) muntte de term 'Verwenzorg'.
De WAANZIN werd tot heden voortgezet. Kennelijk was eerst een dramatische vernedering noodzakelijk voordat burgers zich realiseerden dat we geregeerd worden door een kliek WEF / NATO psychopaten.
Het is slechts nog een kwestie van tijd!
Hoeveel eieren eet jij dagelijks?
Wij hopen nu op een wonder van God!
Klokkenluider Bernard Kühnen: "Dit is wat de burgers niet mogen inzien!"
TRUMP VERWERPT HET PLAN VAN DE NATO
Trump en Putin zullen samen de EU-Nexis-globalisten verpletteren, tezamen met de ontwaakte Nederlanders!
De mensheid over de hele wereld zal binnenkort zeven trompetten horen – EBS-waarschuwingen die rechtstreeks naar elke PH op aarde worden gestuurd.
WAT WEET DE (R)OVERHEID OVER DE AANGEKONDIGDE NOODSITUATIE WAT WIJ (NOG) NIET (MOGEN) WETEN!?
Wat staat ons binnenkort echt te wachten? Dat is een belangrijke en grote vraag die velen van ons reeds bezig houden!
Ad van Rooij, de radeloze vader, die tot heden nog steeds niet weet waar zijn zoon Jos van Rooij is, vraagt zich nog steeds af waar zijn zoon Jos is gebleven.
WIE GOED DOET, GO(E)D ONTMOET...!
Mijn naam is niet belangrijk,
mijn doel wel.
NESARA-GESARA ACTIVATIE TIJDSLIJN
NESARA–GESARA is niet langer een theorie, maar een zich ontvouwende tijdlijn.
Blijf alert — de overgang is al begonnen.
Medeverdachten Bram & Marieke delen nieuwe details in strafzaak 'Barracuda'
Het staatsrecht valt evenals bestuursrecht onder het PUBLIEKRECHT. De NIET-STAAT-BENELUX-UNIE als ook de EUROPESE-UNIE (als NAZI-VOC-WIC-PROEFTUIN van de GEHELE WERELD) zijn "GEEN STAAT" zoals op de foto hierboven te zien is.
Dit bedrijf plus DPG Media hebben bijna alle kranten en tijdschriften in handen en nu ook RTL erbij gekocht.
Ze zitten al vele jaren tijd te rekken met die 'kabinetsformaties'... intussen rolt Agenda 2030 maar door... Zooo doorzichtig.




























